|
WIJCHEN SWINGT 2010 Ook dit jaar weer een druk bezochte wedstrijd en zeker na het uitvallen van de Voetisch wedstrijd was dat wel te verwachten. Wat ik, ondanks het feit dat het een meer dan prima wedstrijd is, jammer vind is de altijd “muffe geur” als je binnenkomt. Waarschijnlijk de tapijttegels ofzo, maar het is zeker niet prettig. Verder zoals gezegd een prima wedstrijd en een leuke show met al die kids op de vloer. Op zaterdag was Thérèse van de partij en zondag ben ik met Harrie en Gerda naar Wijchen gereisd om het een en ander te bekijken.
Uitslagen zaterdag: S I B klasse
5e plaats Ronald & Linda S II A klasse
2e plaats voor Hans & Marjan die daarmee de beste Nederlanders waren in deze klasse S I A klasse
Kampioen Addy & Astrid S III hoofdklasse
 10e plaats Joske & Willy*
 12e plaats Max & Annemie S II hoofdklasse
 5e plaats Jan & Joke, die het in deze klasse op moesten nemen tegen nog 22 andere paren. Aan de uitslag te zien was zowat de hele NK klasse aanwezig. Uitslagen zondag: Nieuwelingenklasse 25e plaats voor Walter & Alexandra die daarmee net de kwart finale misten in deze monster klasse. Dat zijn nou de moeilijkste klassen voor een jurylid. Het probleem is dat de paren dat meestal niet begrijpen. Allemaal hebben ze iets goeds (als je op het goede moment kijkt) maar ze hebben ook allemaal nog zoveel foute dingen. Het is bijna “vogelpik”.
 Walter & Alexandra (archieffoto)
Als je nou heel overtuigend bent en je maakt vanaf het begin een sterke indruk op de jury dan kom je meestal een heel eind. En dat gebeurde met Erik & Jessica die zich rechtstreeks plaatsten. Zij dansen al een tijdje voor hun promotiepunten naar de D klasse. Zouden ze vandaag finale halen dan zouden ze, gezien de bezetting in deze klasse vandaag, promoveren. De finale bestond uit maar liefst 8 paren wat aangeeft dat het allemaal gewoon verschrikkelijk dicht bij elkaar heeft gezeten. Een 7e plaats voor Erik & Jessica en eindelijk de promotie naar de D klasse
 Erik & Jessica PROMOTIE naar D - klasse
C klasse Hierin dansten Thomas & Nynke een gedegen 1e ronde ondanks het feit dat ze nogal eens een keertje een aanvaring hadden met wat andere paren. Ze kwamen er steeds wel goed door en dat was voldoende om de herkansing over te mogen slaan. De finale werd behaald en beloond met een 4e plaats.
 Thomas & Nynke
B klasse Ik was enigszins verbaasd over de herkansing die Gidi & Gerrie moesten dansen. Voor mij behoorden zij absoluut bij de top 3. Dat zou later ook blijken want via de herkansing wisten zij alsnog beslag te leggen op het brons. Goede wedstrijd gedanst.
 Gidi & Gerrie
A klasse Dennis & Manon* moesten zich al verschillende wedstrijd tevreden stellen met een laatste plaats maar vandaag ging het anders. Het zag er allemaal wat makkelijker uit en het was dan ook dik verdiend dat het beloond werd met een halve finale.
 Dennis & Manon
 Twan & Maartje Ook in de halve finale stonden Twan & Maartje* die eigenlijk vanwege onder andere vakantie, ongetraind op de vloer stonden. Jammer want het is zeker een paar dat goed kan scoren in de finale in deze klasse. Zal allemaal wel weer goed komen. Hoofdklasse: De algemene indruk van de hoofdklasse was voor mij niet zo best. Jammer te moeten constateren dat het waarschijnlijk nog een tijdje zal duren alvorens de meerderheid weer een beetje voldoet aan een Internationaal niveau. Er zijn nogal wat paren gestopt het laatste jaar en dat heeft toch wel het gemiddelde niveau doen dalen. Ook hier heus wel wat paren met potentie, maar het heeft allemaal zijn tijd nog nodig.
 Marcello & Tessa KAMPIOEN 1e plaats – Marcello & Tessa. Ondanks het feit dat ze absoluut niet goed dansten en beneden hun kunnen, waren ze toch (voor mij) duidelijke winnaars. Meer gedanst en het ‘lef’ om er voor te gaan. Dat het even wat minder was heeft zijn reden…
 Dennis & Samantha 2e plaats – Dennis & Samantha. Ja, er gaat weinig fout met dit paar, maar ik zou zo graag wat meer ‘vrijheid’ in hun dansen zien. Het geeft mij het gevoel dat ze zo bang zijn om ook meer een millimeter verkeerd te gaan. Soms oogt het wat ‘geblokt’ technisch en muziekaal absoluut een van de betere paren in de hoofd.
 Paul & Cynthia 3e plaats – Paul & Cynthia. Voor mij was uiteindelijk de finale beter dan op het NK, maar de daarvoor liggende rondes waren voor mij zeker niet overtuigend. Verdiende 3e plaats.
 Frank & Danique 4e plaats – Frank & Danique. Onze nieuw bakken 10 dansen kampioenen stonden er goed bij vandaag en behaalden zeker verdiend de finale. Een 4e plaats was vandaag het maximale denk ik.
 Jeffrey & Eneth 5e plaats – Jeffrey & Eneth. Ook een paar dat steeds wel beter wordt in vele technische opzichten, maar wat heel sterk aandacht zal moeten (gaan) geven aan de muzikaliteit.
 Jan Willem & Kendra 6e plaats – Jan Willem & Kendra. Het had ook een 4e of 5e plaats kunnen zijn, maar de cijfers vielen iets anders uit. Goed verbeterd ook weer sinds het NK. Soms nog wat voetfouten vooral in quickstep Kurt & Elianne* wisten in hun eerste Nederlandse hoofdklasse wedstrijd beslag te leggen op een 15e plaats. Er moet nog veel gebeuren in de standaard dansen. Wie had het ooit gedacht Kurt als Latin danser. Op het NK 10-dans had hij al laten zien dat hij zijn heupen kan bewegen en dat deed ie vandaag nog eens even dik over. In de C-klasse met maar liefst 58 paren werden zij (schijnbaar, want ik heb de finale niet gezien) verdiend KAMPIOEN.
 Proficiat… |